Algemene voorwaarden
Artikel 1: Definities In deze voorwaarden wordt verstaan onder: •Koper: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die een product via de webshop van Websitehouder koopt. •Verkoper: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die het product aanbiedt op de webshop van Websitehouder en de koopovereenkomst sluit met Koper.
•Website: de webshop van Websitehouder, te vinden op bergerman.nl.
•Tax: het btw-identificatienummer van Websitehouder, namelijk 91341709394505786P.
•Product: het roerend goed dat door Koper wordt aangekocht via de webshop van Websitehouder.
Artikel 2: Identiteit van ondernemer
Website:www.bergerman.nl
Website houder: Daily Delivery Point
Ondernemer KvK: 92259618
Tax: 91341709394505786P
Adres: Laan van Bath 35, 1825PB Alkmaar
Email: info@bergerman.nl
Artikel 3: Rechten koper 1. Websitehouder verstrekt duidelijke informatie over belasting, betaling, levering en andere relevante zaken met betrekking tot de aankoop van het product. 2. Koper ontvangt het product binnen 30 dagen na bestelling, tenzij anders overeengekomen of er sprake is van vertraging. Indien het niet mogelijk is om het product binnen deze termijn te leveren, wordt de Koper hierover geïnformeerd en worden alle gemaakte kosten binnen 30 dagen terugbetaald. 3. Koper heeft het recht om het product binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden te retourneren. Websitehouder biedt in eerste instantie een tegoedbon aan die de totale kosten dekt. Indien Koper hiermee niet akkoord gaat, worden alle kosten binnen 30 dagen terugbetaald. De kosten voor retourneren zijn voor rekening van Koper. Artikel 4: Retourneren en herroepingsrecht 1. Koper heeft het recht om het product binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden te retourneren naar Verkoper. Indien het product in de uitverkoop is geweest, wordt in eerste instantie altijd een tegoedbon aangeboden, als de klant dit weigert wordt zo snel mogelijk doch binnen 30 dagen het volledige bedrag terug gestort. 2. De kosten voor het retourneren van het product zijn voor rekening van Koper. 3. Websitehouder betaalt binnen 30 dagen alle bedragen terug of levert de tegoedbon binnen de gestelde termijn. Artikel 5: Aard van bemiddelingsdienst: 1. Het aanbod op de website wordt niet verkocht door de websitehouder, maar door de verkoper. De koper gaat een contract aan met de verkoper en de websitehouder is dus geen partij in de koopovereenkomst. 2. Via de website worden bepaalde roerende zaken gekocht bij derden, die al dan niet gevestigd zijn in de Europese Unie. 3. De dienst die de websitehouder levert, is een bemiddelingsdienst die wordt geleverd aan een derde. Bij bestelling van een roerende zaak via de website is de websitehouder gemachtigd als bemiddelaar, namens en voor rekening van de koper, op te treden en de roerende zaak te bestellen bij de daadwerkelijke verkoper van de betreffende roerende zaak. 4. Indien de daadwerkelijke verkoper gevestigd is buiten Nederland en hierdoor de betreffende roerende zaak ingevoerd dient te worden, geschiedt dit onder naam van de koper. Bijkomende kosten, zoals invoer-btw en (douane)inklaringskosten, komen voor rekening van de koper. Artikel 6: Betaling: 1. De afwikkeling van de betaling van het aangekochte product verloopt via de websitehouder. De websitehouder draagt tevens zorg voor (door)betaling aan de daadwerkelijke verkoper. 2. Het is mogelijk dat de op de website vermelde prijzen verschillen van de bedragen die de websitehouder (door)betaalt aan de daadwerkelijke verkoper. Het kan voorkomen dat de verkoper in de gelegenheid wordt gesteld het product, nadat het is aangeschaft door de koper, voor een lager bedrag in te kopen. Het verschil tussen het door de koper betaalde bedrag en het aan de daadwerkelijke verkoper betaalde bedrag wordt in deze gevallen beschouwd als vergoeding voor de door de websitehouder geleverde bemiddelingsdienst aan de derde. Artikel 7: Klachtenregeling: 1. In het geval van ontevredenheid bij de koper over de wijze waarop uitvoering is gegeven aan de (bemiddelings)overeenkomst, kan dit aan de websitehouder kenbaar gemaakt worden via de contactgegevens die vermeld staan op de website. Elke melding die door de koper gemaakt wordt, wordt door de websitehouder met de meeste zorg en zo spoedig mogelijk in behandeling genomen. De websitehouder zal ten hoogste veertien dagen na ontvangst van de melding een inhoudelijke reactie geven aan de koper. 2. Bij ontevredenheid over de in lid 1 van dit artikel genoemde procedure kan de koper zich wenden tot de geschillencommissie van het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/